Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej zostało powołane na Walnym Zjeździe Założycielskim 22 kwietnia 2007 roku we Wrocławiu. Uczestniczyli w nim przedstawiciele wielu ośrodków uniwersyteckich w Polsce. Idea powołania Towarzystwa pojawiła się rok wcześniej – jako efekt dyskusji podczas konferencji podsumowującej 50 lat badań nad komunikowaniem i mediami w Polsce (Wrocław, marzec 2006). Zasady i zakres działania Towarzystwa określa Statut PTKS. Aktywność Towarzystwa ma na celu przede wszystkim integrację rozproszonego środowiska badaczy i praktyków komunikowania, uporządkowanie obszaru studiów nad komunikowaniem i mediami w Polsce, podniesienie ich rangi i poziomu oraz współpracę z podobnymi towarzystwami krajowymi i zagranicznymi. Między innymi dzięki staraniom PTKS „nauki o mediach” wpisano jako nową dyscyplinę na listę MNiSW.

Cele statutowe realizowane są przede wszystkim poprzez: - pracę Sekcji Badawczych (spotkania, konferencje, projekty badawcze), - cykliczne Kongresy PTKS, - współpracę z naukowymi towarzystwami międzynarodowymi, - Konkurs „Doktorat” na najlepszą pracę doktorską z zakresu nauk o mediach, - wydawanie recenzowanego, oficjalnego, anglojęzycznego czasopisma naukowego „Central European Journal of Communication” (CEJC), czasopismo to indeksowane jest w licznych internetowych, naukowych bazach danych, znajduje się również na liście czasopism punktowanych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. CEJC udostępniane jest w trybie „open access” na głównej stronie internetowej czasopisma www.cejc.ptks.pl

Czasopisma

  • Central European Journal of Communication

    “Central European Journal of Communication” (ISSN 1899-5101) is the scientific journal of the Polish Communication Association. It engages in critical discussions on communications and media in Central Europe and beyond. The Journal welcomes submissions of both theoretical and empirical research from a wide range of disciplinary approaches. We also publish book reviews, notes on methodology, conference reports, interviews with scholars and media practitioners (policy-makers and journalists).

  • Com.press

     



    Com.press jest półrocznikiem elektronicznym, który publikuje artykuły z zakresu medioznawstwa, nauki o komunikowaniu, a także artykuły interdyscyplinarne. Publikowane są również prace potencjalnie ważne dla medioznawców, obejmujące np. analizy konstruktywistyczne, analizy dyskursów, prace, w których materiałem empirycznym jest zawartość mediów, prace dotyczące istotnych spraw dyskutowanych publicznie itp.


    Redakcja przyjmuje wyłącznie artykuły spełniające kryterium naukowości, tj. będące autorską propozycją postawienia lub rozwiązania problemu w ramach szeroko pojmowanych nauk społecznych.


    Redakcja nie narzuca Autorom perspektyw badawczych, podejść teoretycznych czy gatunków. Przyjmujemy prace czysto teoretyczne, raporty empiryczne, prace przeglądowe i inne, pod warunkiem, że spełniają wymogi określone wyżej.