Wpływ pandemii COVID-19 na komunikację polskich klubów żużlowych w mediach społecznościowych - analiza zjawiska

Autor

DOI:

https://doi.org/10.51480/compress.2021.4-1.250

Słowa kluczowe:

strategia komunikacyjna, social media, nowe media, internet, pandemia COVID-19

Abstrakt

Celem rozważań jest wpływ pandemii COVID-19 i stanu zagrożenia epidemicznego na sposób prowadzenia komunikacji przez najpopularniejsze polskie kluby żużlowe w mediach społecznościowych.

Badania rozpoczęto od przeprowadzenia analizy ilościowej profili klubów żużlowych w mediach społecznościowych. Wśród kryteriów ilościowych znalazły się takie aspekty, jak m.in. tematyka postów czy zaangażowanie społeczności. W ramach badań jakościowych dokonano dogłębnej analizy treści publikowanych w mediach społecznościowych.

Na podstawie zastosowanej analizy mieszanej stwierdzono, iż pandemia COVID-19 w znaczącym stopniu wpłynęła na sposób komunikacji polskich klubów żużlowych w mediach społecznościowych. Ponadto pandemia zaznaczyła się również w zachowaniu fanów, którzy zmienili sposób konsumowania przedstawianych przez kluby treści w nowych mediach.

Bibliografia

Ashley, Ch., Tuten, T. (2015). Creative Strategies in Social Media Marketing: An Exploratory Study of Branded Social Content and Consumer Engagement. Psychology & Marketing. 32(1). 15–27.

Creswell, J.W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Meng, M.D., Stavros, C., Westberg, K. (2015). Engaging fans through social media: implications for team identification. Sport, Business and Management: An International Journal. 5(3). 199–217.

Miotk, A. (2016), Nowy PR. Jak internet zmienił public relations. Lublin: Słowa i Myśli.

Reich, T. (2016). Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych. Lublin: Słowa i Myśli.

Sporek, T. (2007). Sponsoring sportu w warunkach globalizacji. Warszawa: Difin.

Sznajder, A. (2017). Sport jako biznes w czasach globalizacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Tworzydło, D. (2017). Public relations. Praktycznie. Rzeszów: Newsline.

Downloads

Opublikowane

2021-06-14

Jak cytować

Babicz, A. (2021). Wpływ pandemii COVID-19 na komunikację polskich klubów żużlowych w mediach społecznościowych - analiza zjawiska. Com.Press, 4(1), 36-51. https://doi.org/10.51480/compress.2021.4-1.250

Numer

Dział

Artykuły i rozprawy