Wpływ pandemii COVID-19 na komunikację polskich klubów żużlowych w mediach społecznościowych - analiza zjawiska
DOI:
https://doi.org/10.51480/compress.2021.4-1.250Słowa kluczowe:
strategia komunikacyjna, social media, nowe media, internet, pandemia COVID-19Abstrakt
Celem rozważań jest wpływ pandemii COVID-19 i stanu zagrożenia epidemicznego na sposób prowadzenia komunikacji przez najpopularniejsze polskie kluby żużlowe w mediach społecznościowych.
Badania rozpoczęto od przeprowadzenia analizy ilościowej profili klubów żużlowych w mediach społecznościowych. Wśród kryteriów ilościowych znalazły się takie aspekty, jak m.in. tematyka postów czy zaangażowanie społeczności. W ramach badań jakościowych dokonano dogłębnej analizy treści publikowanych w mediach społecznościowych.
Na podstawie zastosowanej analizy mieszanej stwierdzono, iż pandemia COVID-19 w znaczącym stopniu wpłynęła na sposób komunikacji polskich klubów żużlowych w mediach społecznościowych. Ponadto pandemia zaznaczyła się również w zachowaniu fanów, którzy zmienili sposób konsumowania przedstawianych przez kluby treści w nowych mediach.
Bibliografia
Ashley, Ch., Tuten, T. (2015). Creative Strategies in Social Media Marketing: An Exploratory Study of Branded Social Content and Consumer Engagement. Psychology & Marketing. 32(1). 15–27.
Creswell, J.W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Meng, M.D., Stavros, C., Westberg, K. (2015). Engaging fans through social media: implications for team identification. Sport, Business and Management: An International Journal. 5(3). 199–217.
Miotk, A. (2016), Nowy PR. Jak internet zmienił public relations. Lublin: Słowa i Myśli.
Reich, T. (2016). Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych. Lublin: Słowa i Myśli.
Sporek, T. (2007). Sponsoring sportu w warunkach globalizacji. Warszawa: Difin.
Sznajder, A. (2017). Sport jako biznes w czasach globalizacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Tworzydło, D. (2017). Public relations. Praktycznie. Rzeszów: Newsline.
Downloads
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2021 Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
Treść artykułów jest objęta licencją na podstawie międzynarodowej licencji Creative Commons Attribution 4.0