Television - a Healing Panacea or a Modern Pandemonium?
Recenzja naukowa książki Piotra Tomasza Nowakowskiego pt. Fast food dla mózgu, czyli telewizja i okolice, Maternus Media, Tychy 2002, ss. 112
DOI:
https://doi.org/10.51480/compress.2021.4-1.235Keywords:
Television, The impact of TV on viewers, The influence of TV, Fast food for the brainReferences
Camus, A. (1981). Dżuma. Warszawa: PIW.
Casetti, F., Odin, R. (1994). Od paleo- do neo-telewizji. W: A. Gwóźdź (red.). Po kinie. Audiowizualność w epoce przekaźników elektronicznych. (s. 115–136). Kraków: Universitas.
Fiske, J. (2010). Zrozumieć kulturę popularną. Kraków: WUJ.
Godzic, W. (2002). Telewizja jako kultura. Kraków: Rabid.
Gombrowicz, W. (1993). Ferdydurke. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Hall, S. (1987). Kodowanie i dekodowanie. Przekazy i Opinie. 1–2. 58–71.
Jackowski, J.M. (1997). Do zwycięstwa. W: Bitwa o prawdę. Warszawa: Ad Astra.
Mittell, J. (2001). A Cultural Approach to Television Genre Theory. Cinema Journal. 40(3). 3–24.
Nowakowski, P.T. (2002). Fast food dla mózgu, czyli telewizja i okolice. Tychy: Maternus Media.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Polish Communication Association
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Content of the articles is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license