Strategia komunikacyjna profili typu self-love i self-care w serwisie Instagram

Autor

DOI:

https://doi.org/10.51480/compress.2021.4-2.319

Słowa kluczowe:

instagram, selflove, selfcare, social media, zdrowie psychiczne

Abstrakt

Niniejszy artykuł poświęcony jest analizie sposobów komunikowania się profili typu selflove i selfcare w serwisie Instagram. Wzrost popularności platformy Instagram oraz pogarszający się stan zdrowia psychicznego w społeczeństwie przyniosły skutek w postaci stałego wzrostu liczby tego rodzaju kont. Autorzy niniejszego artykułu wykorzystali metody jakościowe do analizy zawartości profili selflove i selfcare oraz do określenia próby badawczej. Artykuł składa się z części teoretycznej i analitycznej. Zawiera rys historyczny badanych koncepcji. Badanie wskazanych zagadnień pozwoliło na uzyskanie perspektywy na sposoby komunikacji autorów wybranych profili selflove i selfcare w serwisie Instagram. Ponadto badania pokazują, w jaki sposób odbiorcy reagowali na dane treści.

Bibliografia

Ahlgren, M. (2021). Instagram by the numbers: usage stats, demographics and facts you need to know. Downloaded from: www.websitehostingrating.com/instagram-statistics/ (05.05.2021).

Babecki, M. (2018). Danetyzacja Instagramu w kontekście instrumentalizacji spontanicznej aktywności użytkowników. In: M. Babecki, Sz. Żyliński (ed.) Od naturalizacji do funkcjonalizacji. Taktyki użytkowania serwisu Instagram. (pp. 163–182). Olsztyn: Wydawnictwo UWM.

Baratta, M. (2018). Self Care 101. Downloaded from: https://www.psychologytoday.com/intl/blog/skinny-revisited/201805/self-care-101 (04.03.2021).

Brandt, A. (2019). What Do We Mean When We Say “Self-Love?”, Downloaded from: https://abrandtherapy.com/what-do-we-mean-when-we-say-self-love (03.02.2021).

Brown, D. (2020) Mental health:10 charts on the scale of the problem. Downloaded from: www.bbc.com/news/health-41125009 (05.05.2021).

Creswell, J. (2013). Research Design. Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. London: SAGE.

Emmel, Nick. (2013). Sampling and Choosing Cases in Qualitative Research. SAGE: London.

Khoshaba. D. (2012). A Seven-Step Prescription for Self-Love. Downloaded from: https://www.psychologytoday.com/us/blog/get-hardy/201203/seven-step-prescription-self-love (04.03.2021)

Latos, A. (2013). Współczesne technologie medialne a przestrzeń fizyczna. Masowa konfiguracja przestrzeni. In: M. Sokołowski (ed.) Nowe media i wyzwania współczesności. (pp. 53–68). Toruń: Wydawnictwo UMK.

Racięski, B. (2016). W poprzednim sezonie…Krótka historia amerykańskiego serialu telewizyjnego. Zeszyty Prasoznawcze, 225 (1). 16–31./

Tönnies, F. (1988). Wspólnota i stowarzyszenie–rozprawa o komunizmie i socjalizmie jako empirycznych formach kultury. Warsaw: Książka i Wiedza.

Wimmer R. D., Dominic J. R. (2008). Mass media research. Boston: Wadsworth Cengage Learning.

Żyliński, Sz. (2018). Polskie uniwersytety na Instagramie. Aktywność w medium społecznościowym a wysokie miejsce w rankingu najlepszych uczelni. In: M. Babecki, Sz. Żyliński (ed.) Od naturalizacji do funkcjonalizacji. Taktyki użytkowania serwisu Instagram. (pp. 21–44). Olsztyn: Wydawnictwo UWM.

Downloads

Opublikowane

2021-12-28

Jak cytować

Sobiech, M., & Witkowska, A. (2021). Strategia komunikacyjna profili typu self-love i self-care w serwisie Instagram. Com.Press, 4(2), 108-123. https://doi.org/10.51480/compress.2021.4-2.319

Numer

Dział

Artykuły i rozprawy