Nowe formy narracji na Instagramie: przegląd popularnych Reelsów związanych z podróżami i sportem
DOI:
https://doi.org/10.51480/compress.2022.5-2.459Słowa kluczowe:
Instagram, narracja, podróż, sport, ReelsAbstrakt
Od czasów powstania Internetu komunikacja przybierała już różne, nowe formy. Szczególne zmiany w tym temacie poczyniły media społecznościowe. Obecnie popularnym sposobem wyrażania siebie są Reelsy, czyli filmiki dostępne w serwisie Instagram. Artykuł stanowi próbę przeglądu Reelsów, w których została podjęta tematyka podróży i sportu. Na podstawie obserwacji dostrzeżono mechanizmy, jakimi posługują się użytkownicy serwisu podczas tworzenia Reelsów, a także zauważono korzyści, jakie dla twórców wiążą się z kreowaniem swoich filmików.
Bibliografia
Andre, L. (2022). 53 Important Statistics About How Much Data Is Created Every Day. Pobrane z: https://financesonline.com/how-much-data-is-created-every-day/ (20.05.2022).
Carr, N. (2013). Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Golka, M. (2005). Czym jest społeczeństwo informacyjne? Ruch prawniczy, ekonomiczny i socjologiczny, 4, 253–265.
Grzeszkiewicz-Radulska, K. (2012). Metody badań pilotażowych. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 42, s. 113.
Harkai, O. (2022). What People Like to Share on Social Media [INFOGRAPHIC]. Pobrane z: https://haiilo.com/blog/why-and-what-people-share-on-social-media-infographic/ (20.10.2022).
Introducing (2022). Introducing Instagram Reels. Pobrane z: https://about.instagram.com/blog/announcements/introducing-instagram-reels-announcement (23.05.2022).
Janusz-Lorkowska, M. (2019). iGen jako użytkownik informacji w kontekście kategorii generacji – próba ujęcia na podstawie książki Jean M. Twenge iGen. Sopot: Wydawnictwo Smak Słowa, 2019, ss. 376. Toruńskie Studia Bibliologiczne, 2 (23), s. 141.
Kemp, S. (2022). Digital 2022: Global Overview Report. Pobrane z: https://datareportal.com/reports/digital-2022-global-overview-report (10.05.2022).
McCrindle, M. (2010). The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. Sydney.
Newberry, Ch. (2022). Instagram Hashtags 2022: The Ultimate Guide. Pobrane z: https://blog.hootsuite.com/instagram-hashtags/ (10.05.2022).
Nierenberg, B. (2011). Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Song, W. (2021). Psychological characteristics of contemporary young people from TikTok videos, Psychiatria Danubina, 33, s. 76–78.
Stunża, G. (2017). Edukacja wersja beta. Pokolenie Z i pokolenie Alfa a kompetencje uczestnictwa w kulturze. Kultura popularna, 1 (50), s. 88.
callia_m (Instagram), https://www.instagram.com/callia_m/ (13.05.2022).
goanniewhere (Instagram), https://www.instagram.com/goanniewhere/ (15.05.2022).
menwithquote (Instagram), https://www.instagram.com/menwithquote/ (14.05.2022).
robert_contreras_fitness (Instagram), https://www.instagram.com/robert_contreras_fitness/ (13.05.2022).
zelinaonwheels (Instagram), https://www.instagram.com/zelinaonwheels/ (15.05.2022).
Downloads
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2022 Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
Treść artykułów jest objęta licencją na podstawie międzynarodowej licencji Creative Commons Attribution 4.0